
دانلود مقاله بررسی اثربخشی فعالیت های آموزشیدر ترویجی ارائه شده در افزایش میزان تولید محصول گندمکاران شهرستان گرمسار طی سالهای84در83 word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی اثربخشی فعالیت های آموزشیدر ترویجی ارائه شده در افزایش میزان تولید محصول گندمکاران شهرستان گرمسار طی سالهای84در83 word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی اثربخشی فعالیت های آموزشیدر ترویجی ارائه شده در افزایش میزان تولید محصول گندمکاران شهرستان گرمسار طی سالهای84در83 word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله بررسی اثربخشی فعالیت های آموزشیدر ترویجی ارائه شده در افزایش میزان تولید محصول گندمکاران شهرستان گرمسار طی سالهای84در83 word :
سال انتشار: 1388
محل انتشار: سومین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی
تعداد صفحات: 13
چکیده:
این تحقیق قصد دارد به بررسی اثربخشی آموزش های ترویجی گندم ک اران شهرستان گرمسار در افزایش تولید محصول گندم بپردازد . جمعیت مورد مطالعه شامل 179 نفر از گندمکارانی است که در دوره های آموزشی – ترویجی در زمینه کاشت ، داشت و برداشت گندم شرکت نموده اند . تحقیق حاضر از نوع کاربردی ، بازپسین و نیمه تجربی و به روش توصیفی ، همبستگی می باشد و شیوه اجرای آن به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنا مه و تجزیه و تحلیل داده به وسیله نرم افزارSPSS صورت گرفته است نتایج حاصل از ضریب همبستگی بین متغیرها حاکی از آن است که بین متغیرهای مستقل : سطح تحصیلات ، درآمد ، سطح زیر کشت ، شرکت در کلاس های آموزشی – ترویجی ، استفاده از روش سخنرانی ، استفاده از آموزش عملی ، استفاده از کارگاه های آموزشی ، استفاده از رسانه های آموزشی و تطابق سرفصل های آموزشی با متغیر وابسته اثربخشی دوره های آموزشی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد ، ولی بین متغیر های مست قل سن ، تعداد دفعات تماس با مروج ، تعداد دفعات بازدید از مزارع نمونه ، نمایش فیلم ویدئویی ، استفاده از بحث گروهی و میزان تجربه و دانش مروجان با اثر بخشی دوره های آموزشی رابطه معنی داری وجود ندارد .نتایج حاصل از تأثیر فردی متغیرهای وابسته از طریق آزمون های کروسکال والیس و من وایت نی حاکی از آن است که شغل اصلی ، استفاده از تسهیلات بانکی ، استفاده از تسهیلات حمایتی بعد از دوره بر اثربخشی دوره آموزشی تأثیر گذار بوده اند ، ولی نوع مکان برگزاری دوره و بومی بودن آموزشگر تأثیری بر اثربخشی دوره آموزشی نداشته است . نتایج حاصل از تأثیر جمهی متغیرهای مستقل بر وابسته از طریق رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام نشانگر آن است که متغیرهای سطح زیر کشت گندم ، شرکت در کلاس های آموزشی – ترویجی ، استفاده از کارگاه های آموزشی ، تأثیرات مثبتی بر اثربخشی دوره های آموزشی داشته اند

- ۹۵/۱۲/۲۷