مقالات رایگان

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مشاهدات اولیه مقایسه تاثیر جملات ساده و پیچیده بر میزان ناروانی گفتار کودکان لکنتی و غیرلکنتی فارسی زبان 6در4 ساله در تکلیف تقلید جملات word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مشاهدات اولیه مقایسه تاثیر جملات ساده و پیچیده بر میزان ناروانی گفتار کودکان لکنتی و غیرلکنتی فارسی زبان 6در4 ساله در تکلیف تقلید جملات word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مشاهدات اولیه مقایسه تاثیر جملات ساده و پیچیده بر میزان ناروانی گفتار کودکان لکنتی و غیرلکنتی فارسی زبان 6در4 ساله در تکلیف تقلید جملات word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مشاهدات اولیه مقایسه تاثیر جملات ساده و پیچیده بر میزان ناروانی گفتار کودکان لکنتی و غیرلکنتی فارسی زبان 6در4 ساله در تکلیف تقلید جملات word :

دانلود مقاله مشاهدات اولیه مقایسه تاثیر جملات ساده و پیچیده بر میزان ناروانی گفتار کودکان لکنتی و غیرلکنتی فارسی زبان 6در4 ساله در تکلیف تقلید جملات word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان 1389 در پژوهش در علوم توانبخشی از صفحه 71 تا 79 منتشر شده است.
نام: مشاهدات اولیه مقایسه تاثیر جملات ساده و پیچیده بر میزان ناروانی گفتار کودکان لکنتی و غیرلکنتی فارسی زبان 6-4 ساله در تکلیف تقلید جملات
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله لکنت
مقاله کودکان
مقاله جملات ساده
مقاله جملات پیچیده
مقاله پیچیدگی نحوی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: پژوهش های متعددی به بررسی ارتباط لکنت با عوامل زبان شناختی مختلف پرداخته اند؛ به طوری که بعضی از این نتایج نشان می دهند که در کودکان لکنتی گفته های ناروان نسبت به گفته های روان پیچیده تر هستند. هدف از این پژوهش، تعیین و مقایسه تاثیر جملات ساده و پیچیده بر میزان ناروانی گفتار کودکان لکنتی و غیرلکنتی فارسی زبان در تکلیف تقلید جملات بود. نتایج حاصله شاید بتواند در جهت شناخت بیشتر ماهیت لکنت و نیز یافتن شیوه های مناسب تر برای درمان آن کاربرد داشته باشد.
مواد و روش ها: این مطالعه، یک مطالعه توصیفی- تحلیلی از نوع مقطعی بود. 10 کودک لکنتی و 10 کودک غیرلکنتی تک زبانه و فارسی زبان 6-4 سال مورد مطالعه قرار گرفتند که از لحاظ سن و جنس با همدیگر مطابقت داشتند. در این پژوهش، دو گروه جمله، شامل 13 جمله ساده و 10 جمله پیچیده، در نظر گرفته شد؛ به طوری که بر طول جملات هر گروه، به ترتیب یک تکواژ افزوده گردد. از هر کودک درخواست شد پس از شنیدن هر جمله، به طور دقیق آن را تکرار کند. میزان ناروانی در هر گفته از تقسیم تعداد کلمات ناروان بر کل کلمات آن گفته محاسبه و به صورت درصد بیان شد. درصد ناروایی جملات ساده و پیچیده در هر گروه و نیز بین دو گروه، با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: در کودکان لکنتی و غیرلکنتی بین جملات ساده و پیچیده از لحاظ میزان ناروانی تفاوت معنی داری وجود داشت .(P>0.05)
بحث: نتایج این پژوهش نشان داد که در هر دو گروه، میزان ناروانی در جملات پیچیده بیشتر از جملات ساده بود. هم چنین کودکان لکنتی با افزایش پیچیدگی نحوی، دچار میزان ناروانی بیشتری نسبت به کودکان غیرلکنتی شدند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۹
  • ali mo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی